Body awareness movement

Bij re-align draait alles om je body awareness (somatic awareness) en je breath awareness. 

Body awareness movement bij re-align is een yoga-based movement. Yoga maakt jou sterker en flexibeler. Je leert beter naar je lichaam luisteren en dat heeft schokkend veel voordelen. Zie het als een mix van krachttraining, diepe stretching en meer. Zó veel meer.

 

Disclaimer: het doel is niet om je tenen met de vingers te kunnen aanraken (echt niet, relax!

P.S. Tenzij je dat zelf wilt natuurlijk!)

yoga-based practice

functional movement

achieving physical optimum

body awareness

breath awareness

Yoga-based movement bij re-align coaching is.. 

...kracht en flexibiliteit opbouwen, zodat je je elke dag beter voelt. 

Het gaat om continue vooruitgang. Physiological optimum VS Achieving personal best. Ik geloof niet in maandchallenges of afvalraces. Yoga bij re-align coaching is gericht op gezondheid. Op de functionele en fysiologische beweging en beleving van je lijf. En dan doet het er even niet toe hoeveel abs je hebt. En of je booty goed uitkomt in je nieuwe legging 12 Esthetiek is dan niet belangrijk. 

Bijvoorbeeld..

  • - gerichter leren trainen (of dat nu een vechtsport, krachttraining of fitness is).
  • - vrijer bewegen.
  • - blessures voorkomen.
  • - specifieke klachten aanpakken.
  • - mindfulness en ademhaling.
  • - meer flexibiliteit (fysiek en mentaal).
  • - een betere focus. 
  • - tension release.

Door de personal yoga coaching leer je naar de feedback van jouw lichaam luisteren: heb ik wel genoeg gegeten? Kan ik vandaag 20kg extra aan mijn barbell hangen? Heeft mijn lichaam meer slaap nodig? De ideale balans van lichamelijke inspanning en mindset dus. En dat is ook wat het jou oplevert. Zodat je je elke dag beter voelt.

 

"Ja, maar ik ben niet lenig genoeg om aan yoga te doen"

Mijn antwoord daarop: “Fysiek of mentaal?”

Ik hoor natuurlijk héél vaak dat yoga moeilijk lijkt, of zweverig. Het grappige is: yoga is uitdagend. Dus ik snap die twijfels wel. Bereid zijn om iets nieuws te leren en je lichaam en mind te prikkelen. Dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. 

Denk jij nu: ‘Dat durf ik wel aan’? Dan heb je zojuist de eerste stap gezet naar een fitter, gezonder en bewuster leven waarin je luistert naar je lichaam (en naar jezelf!). 

Laatst gaf ik een online yogales en een van de deelnemers zei: ‘Het was zo langzaam. Ik wilde het sneller doen, productiever zijn, doelen bereiken. Trainen. Maar uiteindelijk voelde en ervaarde ik comfort.’

 

Onze mind is gewend om supersnel te werken. Het moet altijd sneller, meer, nog sneller! Door yoga leer je je mind te vertragen. Dat leidt tot meer rust, ruimte en creativiteit. Uiteindelijk bereik je betere resultaten in je werk en leven, door de ruimte om vrijer te kunnen denken.

Welke sport je ook beoefent, yoga is een aanvulling op die activiteit. De allergrootste topsporters zweren erbij. Om spieren minder stijf te maken, ademhaling te verbeteren en herstel te stimuleren. Een goed voorbeeld van luisteren naar de feedback van je lichaam. Je leert op te merken waar en wanneer je lichaam meer aankan en wanneer je jezelf beter rust kunt geven. Het mentale aspect vergroot jouw focus, geeft energie en leert je omgaan met stress. Hoezo powerful?!

 

Voor yoga hoef je geen topsportmentaliteit te hebben. Je hoeft niet tot het uiterste te gaan, maar luistert juist naar je lichaam. Bewust en stap voor stap voel je steeds beter aan wat je zelf nodig hebt. Dat leer je door een combinatie van yoga-oefeningen, adembeheersing en meditatie om zo ontspanning te ervaren. 


En wat heb JIJ nodig?

Yogatherapie: mentale rust door te werken met je lichaam

Met yoga kun je opkomende stress leren herkennen. Zelfs vóór het gaat vastzitten in je lijf. Je bent minder moe en je lichaam is krachtiger en soepeler. En wist je dat het ook de zuurstofopname en bloedcirculatie bevordert?

Ik, als personal yoga coach, reik jou aan wat je nodig hebt voor jouw persoonlijke doelen. Zo leer je gedachten en gevoelens beter managen. Je laat je niet meer meeslepen door je emoties of die on going drukte in je hoofd. 

Hoe zie jij het voor je?

Wil je aan de slag met..

  • ademhalingsoefeningen voor meer focus en concentratie?
  • een betere lichaamshouding? 
  • beter omgaan met stress in je dagelijks leven?
  • je fitter, gezonder en strakker in je vel voelen?
  • specifieke klachten aanpakken?
  • mindfulness en meditatie?
  • ademoefeningen om je uithoudingsvermogen te verbeteren?
  • met je vingers je tenen aanraken en een split kunnen doen? 

Wat levert yoga mij persoonlijk op?

Yoga is my healing

 

“Ik doe al zeker 12 jaar aan yoga en ik zie het als een journey. Ik blijf nieuwe dingen ontdekken in mezelf en daarom blijf ik groeien. 

 

Mijn missie is om body awareness voor jou te creëren, zodat je naar de feedback van jouw lichaam leert luisteren. Je wordt sterker, leniger, bewuster en jonger. ECHT! Yoga verbetert namelijk niet alleen je bloedcirculatie, lichaamshouding en zuurstofopname, maar brengt jou naar het hier en nu. Extra bonus: zo ga je dus veroudering tegen! 

 

Voor mij is yoga een plaats en tijd om er helemaal voor jezelf te zijn. Om te onthaasten. Geen prestatie, geen competitie, niet proberen er goed uit te zien, maar alleen te voelen en zijn. Yoga is een dans, geen worstelwedstrijd.

 

Mijn doel is om anderen te ondersteunen in hun eigen groei-journey. Zo leer jij ook naar je lichaam luisteren. De yogabeoefening die ik dagelijks doe, is gebaseerd op de tradities van Hatha yoga, Awakening yoga, Pilates, mobiliteit en functional training. Moeilijke termen? Je leert ze vanzelf”

– Katja Markelova

Personal body awareness coaching is gericht op jou als geheel. Wil jij ook je zenuwstelsel resetten en meer rust in je dagelijkse leven hebben? Of je immuunsysteem versterken en energieker door het leven gaan? Fitter, flexibeler en sterker worden?

1-op-1 personal body & breath awareness coaching

online of fysiek 

1 uur

€85,- excl. btw

Wat is allemaal mogelijk tijdens deze sessie: yoga-based movement, ademhaling, meditatie. Alles is op jou afgestemd.